Збереження здоров’я… Вічна і актуальна тема Здоров’я — не все, але все без здоров’я — ніщо. Сократ

Збереження здоров’я… Вічна і актуальна тема

Здоров’я — не все, але все без здоров’я — ніщо.

Сократ

 

 

Здоров’я — це те, що не купиш за гроші, без чого немає щастя. Із давніх-давен здоров’я цінували як найдорожчий скарб, тому й берегли. Геніальний лікар і філософ Авіценна стверджував: «Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатство, що в тебе в скринях… Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато знати».

Проблема збереження й зміцнення індивідуального та громадського здоров’я населення стала актуальною, адже значно погіршився стан здоров’я всього населення країни.

Доведено, що стан здоров’я залежить від:

  • на 50 % — умов і способу життя;
  • на 20 % — впливу навколишнього середовища;
  • на 20 % — спадковості;
  • на 10 % — рівня розвитку медицини.

Демографічна ситуація в Україні є досить складною. Протягом 1991-2000 рр. народжуваність у нашій країні зменшилась на 35 %, а смертність зросла на 18,6 %.

Дитяча захворюваність, яка здебільшого призводить до інвалідності, зросла майже на 20 %.

На жаль, багато людей починають цінувати та берегти здоров’я, уже втративши значну частину цього скарбу.

На сьогоднішній день здоров’я вже не розглядають як суто медичну проблему. Здоров’я — це стан життя і діяльності людини за умови браку хвороб, фізичних дефектів, це психологічне, духовне і соціальне благополуччя. Це гармонійне поєднання всіх чотирьох складових, які лише разом становлять здоров’я особистості.

За висловлюванням академіка М. М. Амосова, «…щоб бути здоровим, потрібні особисті зусилля, постійні та значні. Замінити їх не можна нічим». Це своєрідна психологічна установка людини, яка бажає мати добре здоров’я:

  • для соматичного, фізичного здоров’я — я можу;
  • для психічного — я хочу;
  • для духовного, морального — я повинен.

 

Турбота про здоров’я людей — одне з важливих завдань вихователя

 

Незаперечним фактом є те, що спосіб життя кожної людини формують у молодому віці. Діти — майбутнє нашої нації. Саме їм належить важлива роль у розбудові нашої держави. А для цього потрібне, у першу чергу, здоров’я.

Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я, оточуючих, забезпечити їхню активну участь у цьому — одне з важливих завдань вихователя. Але навчити дітей бути здоровими не так уже й просто: здоров’я не завжди посідає перше місце в системі життєвих цінностей людини. Здебільшого наші діти головну роль відводять матеріальним благам життя. Чимало дітей своєю поведінкою ведуть себе не до здоров’я, а від нього.

Отже, вихователю слід регулярно підвищувати свідоме ставлення дитини до власного здоров я, формувати в неї здоровий спосіб життя.

Пам’ятаймо, що:

  • здорова дитина — практично досяжна норма дитячого розвитку;
  • оздоровлення — не сукупність лікувально-профілактичних заходів, а форма розвитку психофізіологічних можливостей;
  • індивідуально-диференційований підхід — основний засіб оздоровлювально-розвивальної роботи з учнями.

Ні для кого не секрет, що успіхи дитини в навчанні (тій діяльності, яка з приходом учнів у школу стає головною в їхньому житті) залежать від її здоров’я. Мета вчителів — забезпечити дитині можливість зберегти здоров’я за період навчання в школі, сформувати в неї необхідні знання, уміння й навички зі здорового способу життя, навчити використовувати здобуті знання в повсякденному житті. Один із головних принципів, яким ми повинні керуватися, — «НЕ НАШКОДЬ!»

Здоровий спосіб життя школяра включає такі компоненти:

  • режим навчання без перевантажень;
  • режим активної діяльності й відпочинку;
  • вироблення навичок особистої гігієни;
  • раціональне харчування й культура споживання їжі;
  • брак травматизму;
  • профілактика шкідливих звичок і фізичну активність.

Роботу з формування в учнів навичок здорового способу життя треба проводити систематично. Комплекс виховних заходів має на меті озброїти знаннями, виробити переконання, необхідні кожній людині для збереження життя та здоров’я. Учнів слід готувати до дій у небезпечних ситуаціях, ознайомити зі способами запобігання їм, навчити оберігати своє здоров’я.

Цьому значно сприяють курси «Здоров’я», «ЗСЖ», «Основи здоров’я» та «Етики і психології сімейного життя», що проводять у нашій школі. Їх мета — формування в учнів свідомого ставлення до свого життя та здоров’я, опанування основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров’я поведінки.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *